سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گالری سنگستان
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

سنگ درمانی تاریخچه بسیار قدیمی دارد این علم امروزه به نام (Gem Therapy) شناخته می شود و از آن به عنوان یکی از رشته های طب مکمل در درمان نام برده می شود.
کهن ترین اسناد به دست آمده در مورد خواص درمانی سنگها به 4 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. در کتیبه های سومری و متون قدیمی کشف شده در هند باستان، مدارکی به دست آمده که نشانگر استفاده از سنگها در میان آن اقوام بوده است.
در کشور ایران نیز اساتید و پزشکان بزرگی مانند ابن سینا و ابوریحان بیرونی از خواص سنگها مطلع بودند و برای درمان از آنها استفاده می کردند . ابوعلی سینا از سنگ سیترین برای درمان یرقان ، بیماریهای دستگاه گوارش ، خودکشی و درمان افراد افسرده استفاده می نمود. با ارزشترین کتاب گوهر شناسی ایران، کتاب " الجماهر فی الجواهر" نوشته ابوریحان بیرونی به زبان عربی و رساله " تنسوخنامه ایلخانی " (معروف به رساله جوهریه) تالیف خواجه نصیرالدین طوسی به زبان فارسی است.این کتاب پیرامون تاثیرات سنگها و جواهرات بر انسان می باشد. از دیگر دانشمندان این علم می توان به صباح بن عمران از جواهر شناسان عهد هارون الرشید وعطاربن محمد، منجم و مولف کتاب منافع الاحجار اشاره نمود.




موضوع مطلب :

          
یکشنبه 92 فروردین 18 :: 1:26 عصر

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 3609
امکانات جانبی